لوگو

قوانین و مقررات


لطفا پیش از خرید سامانه آموزش آنلاین ، کلاس های آنلاین و یا آزمون ساز ، قوانین و مقررات شرکت فناوری مهرگان را مطالعه نمائید .

شرایط ، قوانین و مقررات خرید

در استفاده از خدماتی که شرکت فناوری مهرگان (که از این پس در اینجا "شرکت" نامیده می‌شود) شرایط و ضوابطی که در اینجا ذکر خواهد شد ، حکم فرما خواهد بود . از شما از این پس در اینجا با نام "مشتری" (سرویس گیرنده) یاد خواهد شد و از شرایط و ضوابط استفاده تحت عنوان "سند" یاد خواهد شد . این سند به علاوه فرم‌های سفارش (که در ادامه تعریف خواهد شد) و هر موافقت نامه یا قرارداد خدمات شرکت (که در ادامه تعریف خواهد شد) که بین شرکت و مشتری وجود دارد ، بیانگر تفاهم و درک متقابل بین شرکت و مشتری است . مگر مواقعی که به طور کتبی و صریح خلاف آنچه در این سند آمده توافق گردد ، این سند بر هر قرارداد دیگری (چه کتبی ، چه شفاهی و غیره) ارجح خواهد بود.

شرکت حق به روز رسانی این سند را (که بدون هیچ محدودیتی شامل تغییر یا حذف "خدمات شرکت" که تعریف آن در ادامه آمده است) در هر زمان و بدون اطلاع مشتری خواهد داشت . چنین تغییر و یا حذفی از زمان انتشار نسخه به روز شده ی سند در وب سایت رسمی شرکت به صورت قانونی شامل حال مشتری خواهد شد و این کاملا به عهده مشتری است که از آخرین نسخه به روز شده این سند مطلع باشد.

آخرین نسخه به روز شده از این سند با کلیک روی پیوند "قوانین و مقررات" در بالای صفحات وب سایت شرکت ، قابل مشاهده و دریافت است.

- سرویس ‌گیرنده موظف است ، از نام و نام خانوادگی حقیقی (با حروف فارسی) ، مشخصات کامل و دقیق در هنگام ثبت نام استفاده نماید (کد ملی یا شناسه ملی) و همچنین انتقال و تفویض حقوق و تعهدات خود به شخص ، یا اشخاص حقیقی و حقوقی بدون اخذ موافقت رسمی مجاز نبوده و عدم اجرای تعهدات مندرج در قوانین خرید ، حق تعلیق و یا لغو قرارداد را برای سرویس دهنده ، محفوظ می دارد.

- سرویس ‌گیرنده مسئول تمامی اطلاعات مبادله شده در کلاس های آنلاین ، سامانه آموزشی ، آزمون ساز و IP های تخصیص ‌یافته و اطلاعات موجود بر سرور(های) مورد اجاره بوده و سرویس‌دهنده هیچ‌گونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت.

- ارائه آموزشهای لازم ، نگهداری و پشتیبانی سامانه ، از راه دور (Remote) صورت خواهد گرفت.

- تعداد برگزاری دوره ها ، جلسات و ساعات برگزاری کلاسهای آنلاین به صورت نامحدود است.

- ثبت کاربران در سامانه (سرویس اختصاصی) نامحدود است و فقط تعداد کاربران همزمان آنلاین آن مطابق بسته دریافتی محاسبه می گردد.

- از تاریخ واریز وجه به مدت حداکثر 3 الی 5 روزکاری زمان جهت نصب سرویس اختصاصی، راه اندازی سامانه ، تست و تحویل آن با توجه به وضعیت موجودی دیتاسنتر نیاز است . (در نظر داشته باشید روز های پنجشنبه و جمعه در ایران و روزهای شنبه و یکشنبه در اروپا روز کاری محسوب نمی گردد) .

- سرویس ‌گیرنده متعهد می‌گردد که از سرویس‌های مورد اجاره برای انتشار و تکثیر، فروش و پخش غیرقانونی نرم‌افزار ، موسیقی ، نوشته ، فیلم ، سریال ، گزارش و هرگونه فایل متعلق به شخص یا شرکت ایرانی و خارجی ، بدون اجازه آن‌ها استفاده ننماید و تمامی قوانین کپی‌رایت بین‌المللی اشاره شده در قوانین سازمان تجارت جهانی WTO را رعایت نماید . در صورت اعتراض شخص یا شرکت دارای حقوق و نداشتن مدارک کافی توسط سرویس‌ گیرنده ، سرویس دهنده قادر خواهد بود بنا به درخواست فرد یا شرکت دارای حقوق ، اقدام به حذف محتویات مورد دعوی از روی سرور اجاره شده و یا قطع دسترسی سرویس نماید که با توجه به اهمیت مسئله می تواند منجر به پایان سرویس دهی بدون بازپرداخت مدت باقی مانده گردد.

- سرویس گیرنده موظف است پس از ضبط کلاس های آنلاین نسبت به دانلود رکوردها و تهیه نسخه پشتیبان برای خود اقدام نماید لذا درصورت بروز مشکلات سخت افزاری ، نرم افزاری و ... سرویس دهنده هیچگونه مسئولیتی در قبال حفظ آنها نخواهد داشت.

- سرویس گیرنده در انتخاب سرویس می بایست متناسب با نیاز خود اقدام نماید ، البته امکان ارتقاء سرویس با پرداخت مابه التفاوت تعرفه ها و دریافت سرویس جدید وجود دارد .

- سرویس ‌گیرنده متعهد می‌شود در استفاده از سرویس‌های ارائه شده ، قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید . بدیهی است کلیه مسئولیت‌های ناشی از استفاده‌های غیرمجاز برعهده سرویس‌گیرنده خواهد بود.

چه سرویس هایی شامل گارانتی بازگشت وجه نمی باشند ؟ بر اساس بند ماده 38 قانون تجارت الکترونیک موارد زیر مشمول بازگشت وجه نخواهند شد.

1- دامنه شامل گارانتی بازگشت وجه نیست. 2- سرور اختصاصی ایران و خارج تحت هر شرایطی شامل گارانتی بازگشت وجه نیست. 3- خدمات میزبانی سرور شامل گارانتی بازگشت وجه نیست. 4- خدمات کانفیگ سرور و مدیریت سرور شامل گارانتی بازگشت وجه نیست. 5- خدمات عیب یابی و بررسی مشکلات سرور و خدمات نرم افزاری حتی اگر مشکل کاربر رفع نشده باشد ، با توجه به زمانی که از بخش فنی صرف می گردد ، مشمول گارانتی بازگشت وجه نیست. 6- سرویس هایی که به دلیل کالا یا خدماتی که قیمت آنها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین می‎شود و خارج از اختیار تامین کننده است شامل گارانتی بازگشت وجه نیست .

- میزان پایداری (uptime) تضمین شده شبکه و سخت افزار سرویس های ارائه شده در ماه ، 98% می باشد هر چند پایداری عمومی شبکه و سخت افزار سرویس ها بسیار بیشتر و نزدیک به 100% در ماه می باشد . همچنین در صورت ناپایداری در سخت افزار و شبکه سرویس ها ، به مدت دو برابر زمان down time ، به دوره ماهیانه سرویس افزوده می گردد.

مشخصات لازم شبکه و پورتهای باز مورد نیاز برای ورود و شرکت در کلاس های آنلاین ادوب کانکت عبارتند از : 80، 1935 و 443 (Port) و داشتن حداقل سرعت اینترنت 512 کیلوبیت بر ثانیه بصورت متقارن برای ارسال و دریافت اطلاعات ( send + receive ) الزامی است

تعرفه های موجود برای استفاده استاندارد و معقول از کلاس های مجازی تعریف شده است یعنی در هر اتاق (Room) تنها در لحظه یک و یا دو تصویر وبکم فعال باشد چرا که برای ارسال تصاویر بیشتر به پهنای باند بالاتر و همچنین کانفیگ سخت افزاری قویتری نیاز است که موجب کند شدن و کرش کردن سرویس نگردد.

- جهت تایپ حرف "ی" در قسمت گفتگوی متنی می بایست در ویندوز از ترکیب کلیدهای shift+X استفاده نمود و یا کیبورد تصحیح شده را همه کاربران نصب نمایند تا حرف "ی" عربی جایگزین آن شود ، همچنین به اطلاع میرساند در اپلیکیشن های اندروید و IOS امکان نمایش حروف فارسی وجود ندارد و جهت نمایش پاورپوینت فارسی نیز می بایست آنها را به PDF تبدیل و سپس آپلود نمایند.

ورود شرکت کنندگان (Participants) بدون نیاز به نصب هیچگونه برنامه جانبی از طریق کامپیوتر و مرورگر HTML5 در نسخه 10.6.1 جهت دریافت اطلاعات امکان پذیر است .در صورت فعال بودن Enable HTML client for participants) ) و تنها میزبان ها(Host) می بایست جهت ارسال صدا و تصویر و به اشتراک گذاری دسکتاپ برنامه Add-in را نصب نمایند ، همچنین برای ورود با موبایل و تبلت باید از طریق اپلیکیشن مربوطه وارد شده و از هدست استفاده نمایند.

- سفارش سرویس های اختصاصی (Dedicated) موارد زیر فعال می باشد :

1- آدرس معتبر با IP Valid انحصاری ارائه می شود و امکان تعریف زیر دامنه اختصاصی (Subdomain) و تنظیم گواهینامه SSL ارسالی از طرف مشتری وجود دارد. 2- دسترسی کامل به بخش مدیریت (Administrator) جهت ایجاد حساب کاربری نامحدود (ثبت نام گروهی) ، تعریف کلاسهای مجازی نامحدود و ... وجود دارد. 3- امکان نمایش لوگو و آرم دلخواه در هنگام ورود به وبینار ها و طراحی قالب سفارشی (Customization) توسط مشتری وجود دارد. 4- امکان گزارشگیری (Manager Reports) ، ساخت محتوا و ... وجود دارد. - مشتری می پذیرد جهت حفظ لایسنس ، امنیت محتوا و اطلاعات در هیچکدام از سرویسهای اختصاصی دسترسی از راه دور (Remote) به سرور و پايگاه داده ها(Database) ارائه نمی گردد.

- بدیهی است پس از پایان مدت قرارداد در صورت تمایل به ادامه همکاری ، سرویس گیرنده می بایست با نرخ روز نسبت به پرداخت بهای سرویس ها اقدام نماید

- پشتیبانی شامل : برنامه ریزی برای راه اندازی اولیه سامانه در کمترین زمان ممکن و در کنار آن ، پیشگیری از بروز هرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری ، دریافت و بروز‌رسانی جدیدترین سرویس‌پک‌ها (update) و ارتقاء به آخرین نسخه های کلاس آنلاین (upgrade) در سرور اختصاصی مطابق با سرویسهای شرکت ادوبی با زمانبندی و اولویت از طرف شرکت فناوری مهرگان ، تضمین 99% در برقراری اتصال همیشگی سرویسهای شرکت فناوری مهرگان با وجود سرعت بالا و کیفیت پایدار با داشتن امکانات فنی پیشرفته در زیرساختهای درجه یک کشور (Datacenter) ، ارائه سرویسهای اختصاصی جایگزین در صورت نیاز ، حفظ امنیت کامل در تبادل اطلاعات و دسترسی راحت به متخصصان و پاسخگوئی مطمئن کارشناسان از طریق تیکت ، تلفن و ایمیل جهت آموزش، رفع اشکالات احتمالی ، راهنمایی جهت ایجاد کاربران جدید و ساخت کلاس های آنلاین ، مشاوره و ... به رابط فنی معرفی شده از طرف مشتری.

- سرویس ها در حالت اجاره قابل ارائه می باشند. ارائه خدمات پس از دریافت کامل هزینه دوره انجام می پذیرد و تمدید هر دوره تنها پس از پرداخت هزینه سرویس پیش از سررسید دوره بعدی میسر خواهد بود . با سر رسید موعد پرداخت ، دسترسی سرویس گیرنده به سرویس مسدود شده و خدمات دهی متوقف می گردد و عدم پرداخت ، تا یک روز پس از سررسید در سرویسهای اختصاصی ؛ به معنای عدم تمایل به تمدید سرویس تلقی شده و اقدامات جهت حذف سرویس مذکور انجام می پذیرد . بدیهی است پس از حذف سرویس امکان بازگرداندن اطلاعات میسر نبوده و سرویس دهنده در این رابطه دارای مسئولیت نخواهد بود . چنانچه سرویس گیرنده پس از چند روز مسدود ماندن سرویس نسبت به پرداخت فاکتور دوره اقدام نماید ، مدت استفاده مطابق دوره های قبلی محاسبه گردیده و تعداد روزی که سرویس گیرنده بدلیل عدم پرداخت امکان دسترسی به سرویس را نداشته است به مدت دوره اضافه نخواهد گردید.

-حداقل دوره ثبت سفارشات جدید و پرداخت آن یک ماهه است .

- پینگ تایم شبکه ایران از نقاط مختلف کشور در حدود 10 الی 100 میلی ثانیه می باشد و پینگ تایم شبکه از سرویس های مستقر در خارج از ایران در حدود 90 الی 350 میلی ثانیه می باشد که با توجه ظرفیت های زیرساختی شبکه داخل کشور ممکن است پینگ تایم در مواقعی به بیش از این مقادیر افزایش یابد . در این صورت سرویس دهنده نسبت به بررسی مسئله با توجه به مستندات ارائه شد از سوی سرویس گیرنده اقدام می نماید . لازم به توضیح است که رفع مشکلات موجود در شبکه ISP های مختلف خارج از اختیارات سرویس دهنده بوده و سرویس گیرنده می بایست شخصا به پیگیری و رفع آنها اقدام نماید.

- آدرس IP ها : شرکت مالکیت و کنترل همه آدرس IPهایی که به مشتری تخصیص می‌دهد را ، در اختیار دارد ، شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا هر زمان به صلاحدید شرکت منفرداً ، آدرس IP ها را حذف کند یا تغییر دهد . لذا در صورت تعویض شماره IP با اطلاع طرف دوم " مشتری " ( به دلایل فنی ، اتمام اشتراک و موارد خارج از حوزه اختیارات طرف اول " شرکت " ) ، طرف دوم " مشتری " حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می کند.

-در صورتیکه سرویس طرف دوم " مشتری " به هر نحو سبب اختلال در تجهیزات سرويس کلاس های آنلاین ، سامانه آموزشی ، آزمون ساز شود ، طرف اول " شرکت " می تواند سرویس ایشان را تا زمان حل مشكل قطع نماید.

-مشتری می پذیرد که برای هر چه بهتر شدن خدمات و بررسی کیفیت کلاسهای در حال اجرا ، کارشناس فنی و پشتیبان مربوطه می تواند بدون اطلاع قبلی وارد کلاس مجازی شده و وضعیت برگزاری وب کنفرانسها را در لحظه بررسی نماید.

-غرامت : همچنین مشتری موافق است که شرکت و هر شخص ثالث وابسته به آن ( شامل نمایندگان فروش ) ، کارمندان و نمایندگان و مدیران و زیرمجموعه ها شرکت ، شرکتهای تابعه و فروشندگان شرکت ، در مقابل هرگونه ادعای ضرر و زیان ، دعوی حقوقی ، پرداخت غرامت ، پیگرد قانونی از طرف مشتری در رابطه با استفاده از خدمات شرکت مصون هستند.

-حریم شخصی مشتری : شرکت همه اطلاعات و داده‌های مشتری را به صورت محرمانه نگهداری خواهد کرد . مشتری درک می‌کند ، می‌پذیرد و موافق است که موارد اضطراری ، حکم دادگاه ، دستور دادستانی ، پلیس یا هر قوه قانونی دیگر ، یا هر قانون مشمول دیگر ، شرکت ممکن است اطلاعات مشتری را در اختیار آن نهاد بگذارد . مشتری همچنین می‌پذیرد که شرکت ممکن است اطلاعات مشتری را به شرکت مادر خود برای استفاده داخلی شامل استفاده در ارتباط با خدمات شرکت ، بهبود خدمات ، توسعه خدمات ، پیشنهاد‌های خاص به مشتری و کمیسیون ارجاع ، انتقال دهد . مشتری درک می‌کند ، می‌پذیرد و موافق است که اطلاعات تماس اداری مشتری که در ارتباط با ثبت سفارش مشتری است ، اطلاعات آشکار محسوب می‌شود و شرکت هیچ الزامی برای عدم عرضه این اطلاعات ، به سایر اشخاص ثالث ندارد.

- فورس ماژور: مشتری درک می‌کند و می‌پذیرد و موافق است که شرکت در مورد تأخیر در اجرای مفاد این سند ، فرم‌های سفارش و سایر قراردادهای خدمات شرکت ، که باعث آن وقایعی خارج از کنترل شرکت ، شامل بلایای طبیعی ، جنگ ، شورش ، اغتشاش عمومی ، آشوب ، مصائب ملی ، زمین لرزه ، اعتصاب ، آتش سوزی ، سیل ، آلودگی آب ، انفجار ، قحطی ، نزاع کارگری ، مشکل حمل و نقل عمومی ، تصادف ، ممنوعیت یا محدودیت حکومتی ( که مجموعا به آن "فورس ماژور" اطلاق می‌کنیم .) ، باشد ، مسوولیتی ندارد . شرکت برای کاهش و سبک کردن تاثیرات فورس ماژور ، تلاش معقولی خواهد کرد . با وجود هر چیزی که در این باره در جاهای دیگر ذکر شده ، نبود منابع مالی به عنوان رخداد فورس ماژور ، تلقی نخواهد شد و همچنین هیچ رخداد فورس ماژوری ، الزام برای پرداختهایی که سررسید آنها رسیده است را ، معلق نخواهد کرد.

مشتری اقرار و تضمین می‌کند که این سند را به طور کامل خوانده است و وقت کافی برای اطلاع از جوانب قانونی آن داشته است یا اینکه از این کار چشم پوشی کرده است و بنابراین شرایط و ضوابط مندرج در این سند را بدون هیچ گونه ابهامی درک کرده و با آنها موافق است.

-رعایت احترام متقابل و مشتری مداری از اصول اولیه فعالیت شرکت می باشد . در این خصوص تمامی افراد شرکت موظف به رعایت ادب و احترام در پاسخگویی تلفنی و متنی می باشند . از مشتریان محترم درخواست می گردد در صورت مشاهده ی کوتاهی یا برخورد نامناسب ، مراتب را به اطلاع مدیریت شرکت برسانند . همچنین تمامی مشتریان موظف به رعایت ادب و احترام حتی در زمانی که به هر دلیلی سرویس ایشان دچار اختلال است ، می باشند . کاربران می بایست در نگارش تیکت های پشتیبانی و تماس تلفنی ، در سایه احترام متقابل عمل نموده و تحت هیچ شرایطی خارج از آن رفتار نکنند . در صورت مشاهده و تداوم اینگونه موارد ، شرکت این حق را برای خود محفوظ می دارد که سرویس مشتری را بصورت یکطرفه و بدون بازگشت وجه از دسترس خارج نماید.

تذکر مهم :

به منظور کاهش مشکلات احتمالی در زمان برگزاری کلاس های آنلاین و فایل های رکورد شده، نکاتی را به اطلاع میرساند ، امیدواریم که با رعایت کامل نکات ذیل احتمال وقوع مشکلات را کاهش داده و همچنین ما را در ارائه بهتر سرویس یاری نمایید.

1- اساتید کلاس مجازی حتما می بایست کامپیوتر و یا لپ تاپ خود را از طریق کابل به شبکه متصل نمایید و از برگزاری کلاس بوسیله ارتباط بی سیم خودداری نمایند . مطابق توصیه شرکت ادوب حتما پیشنهاد می گردد اساتید و کاربران از اینترنت های کابلی مانند ADSL که از پایداری بیشتری برخوردار هستند ( پینگ تایم کمتر از 50 میلی ثانیه مناسب است ) استفاده نمایند. 2- طبق استانداردهای موجود در مبحث آموزش الکترونیکی مانند AICC و SCORM، پیشنهاد می گردد اساتید محترم جهت برگزاری بهینه تر جلسات ، محتوا و سناریوی آموزشی جلسات را قبل از کلاس و در قالب فایل های قابل ارائه و استفاده در محیط نرم افزار (PDF, JPG, JPEG, GIF, PNG, MP3, MP4) آماده و آپلود نمایند. 3- اساتید کلاس می بایست حتما از تخته وایت برد ادوب جهت نوشتن استفاده نمایید . استفاده از نرم افزارهای دیگر احتمال بروز مشکلات در فایل رکورد شده ی کلاس را بیشتر کرده و امر پشتیبانی و عیب یابی را دشوارتر می نماید. 4- از محیط کلاس آنلاین ، فقط و فقط به منظور برگزاری جلسات استفاده نمایید. کاربردهایی نظیر به اشتراک گذاری فایل ( جهت دانلود ) ، به اشتراک گذاری لینکها ، باز گذاشتن طولانی مدت کلاس ها جهت دسترسی کاربران و از این قبیل موارد ، باعث کاهش کارایی سیستم می گردد و قطعا پشتیبانی در مواقع ضروری را با اختلال مواجه می کند. 5- در هنگام استفاده از سرویس وب کنفرانس از بسته بودن نرم افزار های غیر ضروری و سایر نرم افزار هایی که از اینترنت و منابع سیستم استفاده می نمایند (Telegram, Whatsapp, Gmail, Widows Update) اطمینان حاصل نمایید . 6- همانند جلسات حضوری ، بهینه ترین مدت زمان جلسات رکورد شده ، 1 ساعت و 30 دقیقه الی 2 ساعت میباشد ، لذا پیشنهاد میگردد در صورت نیاز به برگزاری جلسات با مدت زمان بیشتر ، در پایان هر 2 ساعت، رکورد را Stop کرده و دوباره Start نمایید ، که علاوه بر کاهش احتمال خرابی فایل رکورد ، حجم جلسات رکورد شده را نیز کمتر کرده و در نتیجه بازپخش سریعتر صورت می گیرد. 7- حتما پیشنهاد می گردد به منظور ذخیره ی صحیح رکورد، اساتید یا پشتیبانان محترم جلسات، در انتهای زمان کلاس گزینه ی End Meeting را از منوی Meeting انتخاب نمایند و تنها به بستن پنجره کلاس مجازی اکتفا ننمایند.

در نظر داشته باشید که عدم رعایت نکات فوق ممکن است در کوتاه مدت مشکل خاصی را از نظر کاربری ایجاد ننماید اما قطعا در ادامه، استفاده از سرویس را دچار اختلال می نماید.